Domov  
   
Domov    Tlačiť    Pridať k obľúbeným
Domov
Uvažujem o podnikaní
Ako začať
Odvody poistného
Účtovníctvo
Základné informácie
Legislatíva
FAQs
Dokumenty na stiahnutie
Linky
Blog pre podnikateľov
Vyhľadávanie
Kontakt
Nové položky menu
Príručka podnikateľa
Základy predaja
Katalóg firiem
Naši Partneri


Ekonomika, obchod, podnikanie / eTREND - internetová služba týždenníka TREND


www.AutoDielyOnline24.sk

5 spôsobov ako lepšie propagovať vašu ponuku Tlačiť E-mail
Napísal Administrator   

Patríte medzi malých alebo stredne veľkých podnikateľov, poskytujete profesionálne služby, či vyrábate kvalitné výrobky? Milujete svoju prácu, vkladáte do nej kus seba samého a úspechy vás motivujú k ďalším a ďalším aktivitám?

Určite viete o svojom podnikaní-remesle všetko a svoje know how si usilovne pilujete až do štádia dokonalosti tak, aby ste boli spokojní vy a najmä vaša klientela.

My to vieme a vážime si vašu prácu.
Práve segment malého a stredného podnikania je podľa štatistík najväčším zamestnávateľom a na druhej strane pozitívne pôsobí v smere heterogenizácie ponuky, čo je priamym dôvodom zvyšovania konkurencieschopnosti podnikateľského prostredia, a tým pádom aj zvyšovaniu životnej úrovne nás všetkých.

Ale takisto ako my ani vy nemôžete a neviete všetko. Vedieť všetko je nemožné a nereálne. Z hľadiska špecializácie a odbornosti je to taktiež nezmyselné.

No je takmer nevyhnutné vedieť ako sa predať. Slovo predať je použité zámerne, pretože úspech podnikania závisí v druhom ale veľmi podstatnom rade od toho, akým spôsobom  a hlavne komu svoju ponuku komunikujete.

Zozbierali sme pre vás 5 základných rád, ktoré by mal mať na pamäti každý úspešný.

Na grafickom prevedení si dajte záležať

Dnes už sa grafikom tituluje každý druhý, kto vie otvoriť photoshop.  Samozrejme aj cena za takéto služby je tomu adekvátna. No náklady stratených príležitostí alebo náklady na dodatočné zmeny môžu častokrát  presiahnuť rozpočet kvalitného a skúseného grafika.
Pri akýchkoľvek grafických vyhotoveniach vašich propagačných materiálov, či už sú to jednoduché letáky, náročnejšie logá alebo dokonca dizajn web stránok treba pamätať na dva hlavné - kvalitu určujúce faktory: vizuálne prevedenie a kvalita obsahu. Vizuálne prevedenie by okrem sledovania súčasných dizajnových trendov malo mať svoju logiku a minimálna nasledovať 4 tie úplne najzákladnejšie pravidlá CRAP /contrast, repetition, alignment, proximity/. Ak váš grafik pozná túto mantru každého grafika, môžte si byť istý, že ten photoshop neotvoril len jeden krát. Obsahové línie majú tiež svoje pravidlá. Samozrejme, informačná náročnosť a štruktúra obsahu sa líši podľa typu materiálu, no celoplošne aplikovateľné pravidlo je AIDA = attention, interest, desire, action. Dizajn, ktorý je v štýle týchto odporúčaní, sa určite neminie svojmu účinku.

Lacná webstránka? Veľký problém!

Dnes už je asi každému jasná dôležitosť a sila internetovej prezentácie. Nemusíme opäť pripomínať výhody online prezentácie, či už je to efektivita vynaložených prostriedkov alebo jej dokonalá merateľnosť a následné možnosti optimalizácie, tak aby ste skutočne dosahovali nastavené ciele.

Čo je dôležité je, ako tá vaša webstránka vlastne vyzerá, ako sa na nej vie užívateľ orientovať, koľko na nej vlastne strávi času a či má webstránka takú silu, že motivuje užívateľa ku konverzii. V spleti súčasného obsahu internetu tieto faktory, majú naozaj veľmi vysokú váhu. Pre to by pre vás nemala byť podstatná len cena webstránky ale hlavne jej kvalita. Pretože krátkodobo vydaný malý náklad práve v tejto oblasti zaručuje, že vaša webstránka nakoniec skončí tak, ako väčšina lacných riešení =  mať ju máte ale na čo, to už vám nikto nepovie. A s takýmito webstránkami je to asi ako s titulmi z niektorých slovenských vysokých škôl.

Ak sa rozhodnete pre webové sídlo, buďte pri výbere firmy rozvážni. Určite sa spýtajte na tieto okruhy:

  • Logika farieb, obsahu, rozmiestnenia objektov, štruktúry webu =  nechajte si všetko podrobne vysvetliť, tak zistíte, že daná firma je skutočným odborníkom a nebojte sa, že nebudete rozumieť, len skutočný profesionál vie vysvetliť veci, tak aby im porozumel aj laik.
  • Možnosti sledovania návštevnosti: každý, kto pracuje s webom by mal poznať základné nástroje merateľnosti a hodnotenia výkonnosti webu Google Analytics, Google Webmaster tools.
  • SEO optimalizácia: pretože mať webstránku bez SEO, je ako postaviť si vilu na púšti. Možno je vnútri pekne ale kto vás príde navštíviť, možno vládny špeciál na prezidentskom lietadle. Ale to by ste museli podnikať s ropou ☺ SEO optimalizácia spraví to, čo robí sochár s hlinou. Vdychuje jej život. Aj vašej stránke SEO vdýchne život v podobe návštevníkov alebo tzv. Trafficu. Opýtajte sa vašej firmy na možnosti SEO optimalizácie.
  • Ďalšie možnosti online propagáci: každá fundovaná a skúsená web firma, by vám mala vedieť povedať alebo minimálne vám odporučiť spôsoby online prezentácie. Či už sú to rôznorodé PPC kampane alebo jednoduché vytváranie partnerstiev s tématicky podobnými webmi.

Copywriting, korenie podnikania

Ako vymyslieť a navrhnúť peknú a hlavne účinnú grafiku, sme si už prešli. Ale ako by mal vyzerať sprievodný text, ktorý dominantne prenáša priame informácie? T.j. tie, ktoré by príjemca nemal vnímať podvedomo, aby tak nedochádzalo k nedorozumeniu? A ako tie informácie dostať do podoby foneticky atraktívnej, obsahovo vyčerpávajúcej a hlavne predajnej? Na toto odpovedá práve čaro copywritingu. Copywriter je profesionál venujúci sa výlučne písaniu textov a tvorbe obsahu. Práve špecializáciou sú mu častokrát zrejmé nuansy pisateľského odvetvia, ktoré my, bežní smrteľníci prehliadame. A práve preto vie, ako písať štavnato, príťažlivo ale nie lacne a prvoplánovo. Vaše propagačné materiály, váš slogan, vaša webstránka by mala obsahovať profesionálne spracované texty. Kvalitný copywriting je ďalším pilierom udržateľnosti úspešnej prezentácie.

Marketing, alebo poznaj svoj trh

Určite viete, kto je vaša cieľová skupina, ako sa vaši zakázníci správajú, čo potrebujú a čo naopak odmietajú. Netreba však zabúdať na základné atribúty marketingu. Neustále sledovať vývoj a aktivity konkurencie a dynamicky sa prispôsobovať zmenám prostredia. To v praxi znamená hlavne nezaspať na vavrínoch. Tiež radíme, hlavne firmám pôsobiacich v službách, kontrolovať kvalitu, najlepšie tzv. Mystery shoppingom alebo aj tajným nákupom. Výstupy z takýchto aktivít vám môžu otvoriť oči v oboch smeroch =  v tom pozitívnom aj negatívnom.
Na záver, treba plánovať. Spravte si plán komunikácie na rok dopredu, vyčleňte si na ne dostatočný rozpočet, nastavte si systém kontroly a neustále zlepšujte všetko, čo viete.

You are simply The BEST!

Spolupracujte s najlepšími. Nie je to klišé. A možno sa ním ani nikdy nestane, pretože v našej krajine skôr prevláda spolupráca s najlacnejšími. Ale tým pádom sa vedome bránime pokroku. Ak chcete byť lepší ako teraz, úspešnejší ako konkurencia, potiahnuť hore vás vedia len tí lepší od vás. Nestrácajte svoj čas a energiu na polovičné riešenia, na nespoľahlivých dodávateľov. Takéto náklady vás môžu v konečnom dôsledku stáť o mnoho viac, než keby ste spravili správne rozhodnutie hneď na začiatku.  Spolupráca s najlepšími je podstaným krokom k tomu, aby ste sa nimi stali aj vy.

Autor je konateľom MaxCreative s.r.o. - biznis agentúry pre malé a stredné podniky. Viac informácie o našej ponuke nájdete na našej stránke www.maxcreative.sk
 



Komentárov
Vyhľadávanie RSS
Len registrovaní užívatelia môžu pridať komentár!




3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Posledná úprava ( 19. September 2014 )
 
< Predchádzajúca   Ďalšia >
 
Vyhľadať na stránke
Press Info
Aktuálne informácie zo sveta podnikania
Kalendár udalostí
Apríl 2024
P U S Š P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Tento mesiac
Aktuality

   Domov  Tlačiť  @ Kontakt Hore