Založenie spoločnosti s ručením obmedzeným je pomerne komplikovaný proces, ktorý trvá približne dva týždne. Od 1. januára 2016 sa síce zjednoduší postup splatenia základného imania - doteraz musel správca vkladu založiť bankový účet a potvrdiť splatené ZI výpisom z účtu, po novom vám bude stačiť písomné vyhlásenie správcu účtu o tom, že ste peniaze splatili v hotovosti. Týmto sa situácia pre začínajúcich podnikateľov značne zjednoduší, pretože správcom vkladu môže byť aj jeden zo spoločníkov.
Čo vám ešte môže uľahčiť podnikanie?
Na začiatku je pre podnikateľa dôležité každé euro, a tak sa šetrí aj
tam, kde sa to neoplatí. Šetrí sa na úkor zákazníkov či zamestnancov a
to je cesta do pekla. Prečo neskúsiť šetriť na niečom, čo sa vyplatí a
zákazníkov to nijako neovplyvní? Čím je zákazník spokojnejší, tým je
väčšia pravdepodobnosť, že sa vráti. Preto šetrite tam, kde to vaši
zákazníci ani pracovníci nepocítia. Kde sa to dá?
Zosekajte režijné náklady
Pre začínajúcich podnikateľov predstavuje prenájom kancelárie veľký
zásah do rozpočtu, mnohokrát platia stovky eur len preto, aby mali
adresu, ktorú si môžu zapísať ako sídlo spoločnosti do obchodného
registra. Najzarážajúcejšie na tom je, že kanceláriu vôbec nevyužívajú a
peniaze im pretekajú pomedzi prsty. Existuje jedno riešenie, ktoré vám
pomôže ušetriť stovky eur mesačne, toto riešenie sa volá virtuálne sídlo. Platíte iba za prenájom adresy a nie za kancelárske priestory, ktoré sú pre vás zbytočné, lebo pracujete doma alebo v teréne.
Kde ešte ušetriť?
Je súčasťou vášho podnikania sklad a potrebujete vysokozdvižný vozík, no cena je príliš vysoká a starším nedôverujete? Skúste repasovaný vysokozdvižný vozík
od spoločnosti Jungheinrich. Takáto „zdvižka" má potrebné certifikáty
kvality a bezpečnosti, na prvý pohľad je nerozoznateľná od novej.
Tlačíte stovky strán deň? Vyskúšajte repasované tonery do tlačiarní.
Samozrejme, nie všetko repasované sa oplatí, no tieto dve možnosti sú
skvelým spôsobom, ako ušetriť.
|