Domov  
   
Domov    Tlačiť    Pridať k obľúbeným
Domov
Uvažujem o podnikaní
Ako začať
Odvody poistného
Účtovníctvo
Základné informácie
Legislatíva
FAQs
Dokumenty na stiahnutie
Linky
Blog pre podnikateľov
Vyhľadávanie
Kontakt
Nové položky menu
Príručka podnikateľa
Základy predaja
Katalóg firiem
Naši Partneri


Ekonomika, obchod, podnikanie / eTREND - internetová služba týždenníka TREND


www.AutoDielyOnline24.sk

Nastúpte na svoju vlastnú cestu Tlačiť E-mail
Napísal RNDr. Marián Murín   


Nastúpte na svoju vlastnú cestu Ako konzultant som za tie roky videl veľa biznisov z vnútra. Bolo to veľmi dobré školenie.

Počul som veľa ľudí hovoriť, že Internet je veľmi ťažké a príliš konkurenčné prostredie, aby Vám dalo šancu na úspech. Počul som veľa ľudí hovoriť, že veľa oblastí je príliš ťažkých a príliš konkurenčných, aby Vám dalo šancu na úspech.

A počul som veľa ľudí hovoriť o "dnešku" že to nie je vhodný čas na budovanie úspešného biznisu. Ale videl som aj ľudí, ktorí boli úspešní v čase recesie. Videl som ľudí ako uspeli v Internetovom biznise.

Videl som ľudí uspieť aj vo veľmi konkurenčných oblastiach podnikania.

Dôvod je jednoduchý:

 

Títo ľudia by uspeli všade a vo všetkom. Títo ľudia vedia vytvoriť systém, reagujú na zmeny na trhu rýchlejšie, predávajú lepšie, riadia svoj biznis efektívnejšie. Robia veľa vecí lepšie ako ich robí konkurencia.

Môžete byť úspešní hocikde a hocikedy. Robte svoj biznis správne a budete úspešní.

 

Začíname

Kde začať s Vašim biznisom? Veľa ľudí by povedalo, „začnite od začiatku“, ale ja by som Vám chcel ponúknuť moju vlastnú filozofiu. Myslím si, že by ste mali začať na konci.

Začnite na konci

Keď sa osamostatníte, Vašou prvou myšlienkou by mala byť stratégia ukončenia. Mali by ste vedieť ako a kedy máte ukončiť Váš biznis. Ak je Vašim cieľom budovať biznis pre ďalších 30 rokov a prenechať ho Vašim deťom, to je fantastické! Naplánujte to tak.

Alebo ak je Vašou stratégiou ukončenia vybudovanie biznisu a jeho predaj o päť rokov, pri ročnom zisku 1 milión ročne? Budete mať zrejme iný plán.

Určite si Vaše ciele

Ak ste zadefinovali stratégiu ukončenia, práve ste si určili cieľ.

Povedzme, že Váš cieľ je vybudovať Váš biznis počas piatich rokov a v piatom roku mať hrubý ročný obrat 1 milión. Skvelé! Aby ste to dosiahli, je potrebné odhadnúť hodnotu predaja, ktorú je potrebné vygenerovať každý rok. Plánujte Váš biznis veľmi pozorne – nenechajte to na náhodu s nádejou, že všetko dobre dopadne.

Vaše údaje o predaji by mali vyzerať zhruba nasledovne:

Rok  Predaj 
8.300,- €
210.600,- €
318.590,- €
426.600,- €
533.200,- €

Pre dosiahnutie týchto cieľov, potrebujete predávať v priemere za 692,- € mesačne počas prvého roka. To je 173,- €  týždenne. Môže to zodpovedať získaniu jedného nového klienta mesačne.

Plánujte aby ste mali úspech

Musíte plánovať, aby ste dosiahli úspech! Váš úspech od toho závisí! Poďme sa pozrieť na 2 kritické faktory, ktoré musíte brať do úvahy.

Predaj

Teraz, keď už máte stanovené Vaše ciele, potrebujete sa pozrieť na to ako môžete vygenerovať jedného nového klienta mesačne a teda dosiahnuť Váš cieľ. Možno použijete PR, možno ho nájdete vo Vašom lokálnom biznis klube, možno pošlete priamy email, možno budete inzerovať vo Vašom lokálnom časopise. Toto je dobrý začiatok dobrého marketingového plánu.

Potom sa tiež môžete zamerať na Vašu existujúcu prácu pre existujúcich klientov, z ktorých budete mať ďalších 30,- € mesačne z jedného klienta. A čísla sa začínajú spočítavať ...

Výdavky

Ďalej sa pozrime na veci, ktoré budete potrebovať aby ste mohli získať jedného nového klienta mesačne: telefón, odborná literatúra, vizitky, počítač, stôl, stoličky, možno nejakých zamestnancov.

Zapíšte si všetky tieto požiadavky a naplánujte náklady na 12 mesiacov dopredu (rovnomerne naplánovanie je v poriadku alebo ich môžete rozložiť podľa toho ako si myslíte, že budú vznikať náklady). To isté urobte pre odhad Vašich generovaných príjmov.

Teraz, čo ak Vám ukradnú počítač? Mysleli ste na to? To by bolo nepríjemné. Poistenie! Nezabudnite na poistku. Čo ak budete potrebovať veľmi rýchlo nejakých zamestnancov? Máte niekoho v zálohe, kto by k Vám prišiel pracovať v dostatočne krátkom čase. Čo ak budete týždeň chorý? Máte niekoho z externých zdrojov, kto by pre Vás mohol pracovať. Uvažujte ďalej. Čo ešte musíte vziať do úvahy?

Pokračujte v tomto uvažovaní pre rôzne scenáre a čoskoro budete mať plán útoku.
Počkajte! Čo máte? Vy máte plán? No a to je to, čo väčšina biznisov nemá!

Čo si myslíte, čo Vás urobí úspešnými?

Prekvapujúco, 80% malých biznisov do 5 rokov skončí. Čo si myslíte, čo rozhodne, či budete úspešní? Nuž, to je jednoduché. Vy uspejete, pretože sa chystáte mať niečo, čo tých 80% nemá.

Cieľ

Väčšina úspešných ľudí má ciele. Vaše ciele musia byť dosiahnuteľné a musíte veľmi veriť, že ich môžete dosiahnuť.

Plán

Nemyslím tým nejaký malý plán. Myslím plán, ktorý zahŕňa všetko. Kto bude robiť Vaše účtovníctvo? Ako a komu budete predávať, aký bude Váš trh? Čo ak Vás klient zažaluje? Čo ak Vás zrazí auto? Čo ak zarobíte za prvé 2 mesiace viac ako ste očakávali? Čo ak Vám niekto pošle list, v ktorom Vás žiada o prácu? Čo ak Vás osloví reklamný lokálny časopis? Myslite na všetky možné prípady.

Pozitívny prístup

Budete odmietaní veľkým množstvom ľudí. Ľudia sa Vám budú vysmievať, iní zasa budú pohŕdaví. Veľa z nich nebude odpovedať na Vaše telefonáty.

Rozdiel medzi Vašim úspechom a pádom je v pozitívnom postoji. Každý úspešný človek, ktorého som stretol má pozitívny postoj. Títo ľudia sú optimistickí. Vedia, čo chcú a nenechajú pár odmietnutí stáť v ich ceste. Zostaňte pozitívnymi. Po tie roky som zistil, že negatívne osoby, ktoré sú v biznise môžu veľmi rýchlo tento biznis zničiť.

Viera v seba

Som presvedčený, že nikdy nemôžete urobiť zlé rozhodnutie. OK, máte problém. Existuje množstvo riešení, ktoré môžete použiť, aby ste vyriešili tento problém a použijete riešenie, ktoré ste zvážili, že je najlepšie.

Povedzme, že nefunguje. Znamená to, že to bolo zlé rozhodnutie? Povedal by som, že nie. Bolo to rozhodnutie, ktoré ste skúsili. Ale nefungovalo – tak skúste niečo iné! A potom zasa niečo iné. Skôr, či neskôr nájdete riešenie pre tento problém. A nabudúce, ak budete mať podobný problém, nájdete riešenie oveľa skôr.

Kľúčové body

1. Identifikujte Váš cieľ

2. Plánujte, aby ste mali úspech.

3. Udržiavajte si pozitívny postoj a verte v seba!

 

Komentárov
Vyhľadávanie RSS
kopacik  - Novinka   |95.105.166.xxx |2009-08-04 20:23:25
Novinka pre podnikatelov: http://giganthosting.sk/cennik-eshop/
Najlacnejsi
eshop alebo katalog!
Rastislav Kulich   |212.5.204.xxx |2009-11-06 14:57:35
1119945
Torak   |88.212.34.xxx |2010-01-24 23:35:37
Pekna praca, Marian, nech sa Ti dari. Torak
Len registrovaní užívatelia môžu pridať komentár!




3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Posledná úprava ( 26. apríl 2009 )
 
< Predchádzajúca   Ďalšia >
 
Vyhľadať na stránke
Press Info
Aktuálne informácie zo sveta podnikania

Ak by Slovensko na čas prišlo o ruskú ropu, zásoby má na 93 dní

Skutoční majitelia firiem musia odkryť karty. Niektorí sa radšej vymažú

Zbytočný tlak: Ľudia potrebujú na dobrú prácu čas, efektívni sú len 3 hodiny denne

Ako sa obchodníci so vzduchom stali slovenskou jednotkou

Problémy s eKasou. Servisné firmy nestíhajú upravovať staré pokladnice

Vadalova prvá spojka na politikov. Ako sa našli a kto ju posúval do funkcií
Kalendár udalostí
Apríl 2019
P U S Š P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Tento mesiac
Aktuality

   Domov  Tlačiť  @ Kontakt Hore