Domov arrow Základy predaja arrow Kým začnete arrow Čo je to predaj  
   
Domov    Tlačiť    Pridať k obľúbeným
Domov
Uvažujem o podnikaní
Ako začať
Odvody poistného
Účtovníctvo
Základné informácie
Legislatíva
FAQs
Dokumenty na stiahnutie
Linky
Blog pre podnikateľov
Vyhľadávanie
Kontakt
Nové položky menu
Príručka podnikateľa
Základy predaja
Katalóg firiem

Čo je to predaj Tlačiť E-mail
Napísal Administrator   

ImageCieľ predaja

Ako v každej činnosti, aj v predaji je veľmi dôležité najprv pochopiť samotnú podstatu. Boli by ste prekvapení, koľko obchodníkov v tomto nemá ani po rokoch praxe celkom jasno. Čo je teda cieľom predaja?

Cieľom predaja je získať objednávky od zákazníkov (alebo zrealizovať obchod). To znamená, že snahou predajcu je priviesť zákazníka ku kúpe.


Aké sú účely predaja?

Účel 1: uspokojiť potreby zákazníka
Účel 2: vytvoriť obrat

Na čo by ste pri predaji mali dávať väčší dôraz? To je často dilema. Mám mu predať to, na čom viac zarobím? Alebo to, čo je pre zákazníka vhodnejšie, aj keď na tom zarobím menej? Pre váš dlhodobý úspech v biznise musíte uprednostniť záujmy zákazníka! Anglické slovo sales (predaj) pôvodne pochádza z nórskeho selje, čo znamená „slúžiť“.


S poctivosťou ďalej zájdeš

Ak zákazník zistí, že ste mu dobre poradili a vaše doporučenie sa ukázalo ako správne, tak sa k vám vráti alebo vás doporučí ďalej. Ak urobíte „dobrý kšeft“, ale zákazník si neskôr uvedomí, že ste mu predali niečo, čo bolo zbytočne drahé a navyše to ani nevyužije, tak ste o neho doživotne prišli.

Napríklad: ak predávate bielu techniku a slobodnému mládencovi predáte umývačku na riad určenú pre veľkú rodinu, časom asi pochopí, že nekúpil správne. Ak aj bola cenovo výhodná, určite stála viac ako malá umývačka. Nehovoriac o tom, že asi zaberie viac miesta a spotrebuje viac vody a energie ako tá rodinná. Ak aj na to má peniaze, bude vám to mať za zlé.


Správne nastavenie mysle

Váš postoj zákazník podvedome vníma. Nepodceňujte to. Spojme preto oba účely do jedného, ale v správnom poradí: účelom predaja je vytvárať obrat prostredníctvom uspokojovania potrieb zákazníkov.

Zákazník bude u vás nakupovať len vtedy, keď bude spokojný. Preto každému predávajte, ako keby to bol váš najlepší známy. Ak budete k predaju pristupovať takto, obrat nenechá na seba dlho čakať.


#### 
Martin Mišík
konzultant
www.akopredavat.sk

 

Komentárov
Vyhľadávanie RSS
Len registrovaní užívatelia môžu pridať komentár!




3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Posledná úprava ( 13. September 2010 )
 
< Predchádzajúca
 
Vyhľadať na stránke

   Domov  Tlačiť  @ Kontakt Hore