Domov arrow Základy predaja arrow Rozhovor so zákazníkom arrow Uzatvárenie obchodu  
   
Domov    Tlačiť    Pridať k obľúbeným
Domov
Uvažujem o podnikaní
Ako začať
Odvody poistného
Účtovníctvo
Základné informácie
Legislatíva
FAQs
Dokumenty na stiahnutie
Linky
Blog pre podnikateľov
Vyhľadávanie
Kontakt
Nové položky menu
Príručka podnikateľa
Základy predaja
Katalóg firiem

Uzatvárenie obchodu Tlačiť E-mail
Napísal Administrator   

Uzatváranie obchodu Cieľom uzatvorenia je zistiť, aké stanovisko zákazník zaujal k vašej ponuke. Toto je časť obchodného rozhovoru, v ktorej zožnete (alebo nezožnete) výsledok vášho snaženia sa počas predaja. 

Uzatvárajte pomocou otázok: "Môže byť?", "Vypíšem vám objednávku?", "Môžem to nablokovať?" Čím jednoduchšie otázku položíte, tým lepšie.  

Pre uzatváranie platí niekoľko zásad:

  • nikdy nečakajte, až zákazník sám od seba povie, že to chce. Vždy sa ho na to opýtajte. Toto je najčastejšia chyba pri predaji-predajca čaká, čo zákazník povie. Je to niečo podobné, ako keď chodíte s dievčaťom, máte už niekoľko rokov vážny vzťah a stále čakáte, že ona urobí ten prvý krok. Jednoducho, ak nechcete čakať večne, musíte to urobiť vy.
  • keď položíte otázku smerom k uzatvoreniu, zostaňte ticho a čakajte, čo zákazník odpovie. Za každú cenu odolajte pokušeniu ešte nejako zákazníka presvedčiť, aby to zobral. Čokoľvek teraz poviete, už bude hrať proti vám. V debate pokračujte, až keď zákazník odopovie.
  • ak je odpoveď na vašu otázku „nie“, neznamená to, že ste nepredali. V tomto prípade je to námietka. Postupujte podľa rád z predošlého článku o námietkach.
  • ak z nejakého dôvodu nie je možné ihneď uzatvoriť (napríklad zákazník potrebuje ešte zistiť nejaké informácie a podobne), vždy si dohodnite pokračovanie. Nenechajte to otvorené, pretože sa to začne zbytočne naťahovať. Hlavne ak ďalší krok má urobiť zákazník. Dohodnite si, kedy sa znovu stretnete, alebo si zavoláte. 

Pri uzatváraní obchodu už toho veľa neovplyvníte. Získate však tú najdôležitejšiu informáciu - či to zákazník chce alebo nie. Podľa toho zvolíte ďalší postup. Nikdy preto túto časť nevynechajte!


Martin Mišík
www.akopredavat.sk

Komentárov
Vyhľadávanie RSS
Martin Mažár     |85.237.224.xxx |2011-09-16 22:42:51
V súvislosti s uzatvorením obchodu si treba uvedomiť ešte jednu vec.
Zákazník nám svojou odpoveďou dáva vlastne spätnú väzbu na našu prácu.
Takže každý dobrý obchodník si po obchode ešte sadne a porozmýšla, čo
bolo za tým, že to vyústilo do daného výsledku.
P. S. Veľmi dobrý
článok
Len registrovaní užívatelia môžu pridať komentár!




3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Posledná úprava ( 09. March 2011 )
 
< Predchádzajúca   Ďalšia >
 
Vyhľadať na stránke

   Domov  Tlačiť  @ Kontakt Hore