Domov arrow Základy predaja arrow Rozhovor so zákazníkom arrow Ako hrať vyššiu ligu v predaji?  
   
Domov    Tlačiť    Pridať k obľúbeným
Domov
Uvažujem o podnikaní
Ako začať
Odvody poistného
Účtovníctvo
Základné informácie
Legislatíva
FAQs
Dokumenty na stiahnutie
Linky
Blog pre podnikateľov
Vyhľadávanie
Kontakt
Nové položky menu
Príručka podnikateľa
Základy predaja
Katalóg firiem

Ako hrať vyššiu ligu v predaji? Tlačiť E-mail
Napísal Administrator   

Predajcovia sa často pýtajú: "Čo je najdôležitejšie pre úspech v predaji?" Samozrejme, je toho viac-od znalosti produktov, cez prehľad v branži, obchodné zručnosti až po systém práce a vytrvalosť. Ale jeden bod je podľa mňa nad všetkými ostatnými. Je ním postoj predajcu, z hľadiska jeho priorít v predaji.  

Pochopiteľne, predajca aj jeho zamestanávateľ potrebujú pre svoje prežitie zisk. Ak je to však jediná myšlienka, ktorú má predajca v hlave pri rozhovore so zákazníkom, bude to mať ťažké. Zákazník to citlivo vníma. Ak vycíti, že predajcovi ide iba o to, aby predal a zarobil, jeho nedôvera prevýši záujem.

Zo skúseností viem, že najlepšie sa mi v predaji darilo vtedy, keď som už mal „zarobené“. Keď som už nepotreboval predávať „hlava-nehlava“. Vtedy som k zákazníkovi vyžaroval úplne iné „signály“. Takto predajný rozhovor prebiehal oveľa uvoľnenejšie a moja úspešnosť v predaji vzrástla. Takto som sa naučil, že „chodiť predávať“ je nesprávny postoj k predaju. Radšej chodím za zákazníkmi „zisťovať, aký prínos by mohli mať z mojich služieb“. A ak ho nájdeme, k objednávke je už len krok.

S týmto prístupom urobíte zadosť skutočnosti, že zákazníci radi kupujú, ale nie sú radi, ak im niekto niečo predáva. Ak sa budete snažiť predávať, zákazníci sa budú brániť. Naopak, ak budete hľadať skôr prínosy pre zákazníka, budú od vás kupovať. Samozrejme, ak dodržíte aj všetky ostatné zásady profesionálneho predaja...

Martin Mišík
expert na predaj
www.akopredavat.sk

 

Komentárov
Vyhľadávanie RSS
Len registrovaní užívatelia môžu pridať komentár!




3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Posledná úprava ( 09. October 2011 )
 
Ďalšia >
 
Vyhľadať na stránke

   Domov  Tlačiť  @ Kontakt Hore