Pre podnik je marketing niečo ako odev, bez ktorého sa nemôže pohybovať človek verejnosti. Postavenie podniku v rozvinutom hospodárstve a súčasnej ekonomike je určované jeho výrobnou a ekonomickou charakteristikou, ako dokáže včas reagovať na aktuálny dopyt zákazníka a v neposlednom rade spoločenským postavením. To sa dá získať aj vďaka dobre prepracovaným vzťahom s verejnosťou.
Dôležité kontakty
Dôveryhodnosť podniku sa stáva základom pre budúci úspech a dnes je to
neodmysliteľná súčasť kultúry firmy. Ak si nedokáže získať svoje okolie,
nemá šancu ho ani zaujať. To znamená, že spoločnosť by si mala dobre
zvážiť jednotlivé kroky. Mala by ich robiť -
- s vedomím
- plánovaním
- a vytrvalo
Práca s verejnosťou je náročná a spravidla si vyžaduje obojstranne
pôsobiacu interakciu. Podnikateľ by si z času na čas mal uvedomiť túto
potrebu a zorganizovať deň pre verejnosť. Forma vhodnej propagácie a
zároveň oboznámenie verejnosti s kultúrou spoločnosti. Väčšinou ide o
akcie, kde sa nachádza veľa skladacích stanov, pod ktorým je občerstvenie alebo špeciálna mobilná kancelária s informáciami.
Tvorcovia verejnej mienky
Kontakt s médiami sa pri takýchto príležitostiach ukazuje ako veľmi
vhodný tiež. Masmédiá sú tvorcami verejnej mienky, preto sa podnik musí
snažiť ovplyvniť aj ich mienku. Vhodne rozložené cateringové stoly,
prípitok a transparentnosť sú základné veci, ktoré by na začiatok mali
stačiť. Pre vás je v tomto prípade hlavné, ako sa bude o vašom podniku
písať a hovoriť, preto nepodceňujte žiadny detail.
Splníte nie len vecné poslanie
Rôzne spoločensko-kultúrne podujatia sú tiež základom dobrého PR pre každý jeden podnik. Ak spojíte tieto veci s výstavou obrazov a podporíte tak konkrétneho umelca, v očiach verejnosti sa vaša hodnota a charakter naozaj zlepšia.
|