Život je mozaika, ktorá sa skladá z malých dielikov a tie dokážu vytvoriť pekné obrazy. Alebo aj nie. A také isté je podnikanie, ktoré sa skladá tiež z malých dielikov, ktoré rozhodnú o tom, či uspejete, alebo nie. Ak sa chcete vydať tou úspešnejšou cestou, dajte si pozor na tieto detaily, ktoré sa môžu stať základnými piliermi vášho úspechu. Na čo by ste sa mali zamerať?
Vonkajšia prezentácia je dôležitá
To, ako vaša firma vystupuje
navonok, je veľmi dôležité. Nie je dobré, keď má každý zamestnanec iný
dizajn vizitky, keď máte v reštaurácii jedálny lístok napísaný jedným
typom písma a nápojový druhým. Jednoducho – urobte maximum preto, aby
vaša značka vyzerala jednotne a ľudia vás dokázali spoznať podľa
vizuálu. S tým vám pomôže design manuál. Okrem toho sa nebojte zaujať
stanovisko k závažných spoločenským témam ako firma. Lebo aj to patrí k
úspešným spoločnostiam.
Budujte vzťahy so zákazníkmi a partnermi
Korektné
a priateľské vzťahy sú veľmi dôležité, či už so zákazníkmi alebo
obchodnými partnermi. S budovaním vzťahov vám pomôžu aj sociálne siete,
na ktorých sa nemôžete snažiť fanúšikom predať len váš tovar. Musíte im
dať pocítiť, že sú pre vás výnimoční, a tak im ponúknite zľavové kódy,
zábery zo zákulisia firmy alebo čokoľvek, čo ľudia, ktorí nie sú vašimi
fanúšikmi na sociálnych sieťach nevidia. Nevyhýbajte sa ani osobnému
kontaktu, zorganizujte event pre vašich verných zákazníkov a tam každému
pripravte skvelú večeru a dajte fľašu vína Mrva a Stanko.
Nebojte sa odlíšiť
Ak
chcete uspieť vo veľkej konkurencii, musíte sa odlíšiť – musíte ľuďom
priniesť službu, ktorú nikde inde nedostanú, otvoriť reštauráciu s
jedinečným architektonickým riešením alebo založiť unikátny biznis
model. Ako by povedal Seth Godin, úspešný marketér, nebojte sa stať
fialovou kravou v obyčajnom stáde.
Nepodceňujte silu webovej stránky
Ak
chcete byť v dnešnej dobe úspešný, musíte mať svoju vlastnú internetovú
stránku. Čo si myslíte, kde je väčšia pravdepodobnosť, že váš ľudia
navštívia? Na webe či u vás v kancelárii? Presne tak, preto si dajte
záležať na tom, aby vaša stránka vyzerala ako z veľkej knihy – kvalitný
webdizajn a ešte kvalitnejší obsah sa postarajú o to, aby sa ľudia na
vašu stránku nielen vrátili, ale stali sa aj vašimi zákazníkmi.
|