Virtuálny svet a ten reálny sa stále lepšie a lepšie dopĺňajú a zároveň prepájajú. A práve vďaka internetu je tu obrovské množstvo príležitostí, ktoré môžete využiť v prospech vášho podnikania. Nehovoríme teraz o možnosti prenajať si virtuálnu kanceláriu, založiť si eshop či rôznych SEO stratégiách, ale o tom, že sociálne siete sú skvelou príležitosťou, ako začať budovať vzťahy s vašimi (potenciálnymi) zákazníkmi.
Čo áno a čo nie na sociálnych sieťach
Na sociálnych sieťach
nemôžete tlačiť na pílu a predávať na silu váš tovar či služby. Na to
predsa sociálne siete (pôvodne) neslúžia. Dôležité je budovať vzťahy s
už existujúcimi zákazníkmi a aj s tými potenciálnymi. Musíte správne
vyvážiť príspevky – na tri nemarketingové príspevky by mal pripadať
jeden príspevok, v ktorom sa budete snažiť niečo predať. Nebojte sa
používať ani populárnu reklamu na Facebooku či Instagrame.
Budujte vzťahy na Facebooku
Nielen
na vašom webe, ale aj na Facebooku je dôležité budovať obsah. Ak
náhodou narazíte na internetový obchod s módou, ktorý má síce 10-tisíc
fanúšikov, no jeho príspevky majú nulovú interaktívnu, môže ísť o dve
veci – fanúšikovia sú kúpení alebo stránka postuje iba príspevky s
cieľom predať. Nebojte sa podeliť so svojimi fanúšikmi o súkromie firmy,
dávajte im rady, odmeňte ich za to, že sú vašimi fanúšikmi (zľavové
kódy, súťaže či možnosť objednať si tovar skôr ako ostatní) a až potom
tam robte marketing.
Nebojte sa skúsiť Instagram či Snapchat
Instagram
a hlavne Snapchat sú dve sociálne siete, ktoré sú medzi marketérmi ešte
trochu nepreskúmané, ale prestavajú obrovský potenciál. Ak sú vašou
cieľovkou hlavne mladí ľudia, skúste to na Snapchate, kam tínedžeri
utekajú z Facebooku pred rodičmi. Aj keď sociálna sieť Google + je
takmer mŕtva, nebojte sa investovať aj mimo sociálne siete – napríklad
reklama vo vyhľadávači Google je stále účinnejšie, pretože na ju tlačí
do popredia aj samotný Google.
|