Podnikov denne vzniká veľmi veľa. Niektorí z nich uspejú, ale mnohé zostanú na vedľajšej koľaji. Bude vaša firma prosperovať alebo sa pripojí k tisícom ďalších ľudí, ktorí na svojej ceste k vysnívanému cieľu „zakopli“? Nižšie nájdete niekoľko pravidiel, ktoré zaistia rast a prosperitu vašej malej firmy, bez ohľadu na to, aká je na trhu situácia.
1. Nájdite si miesto na trhu
Ak ste sa rozhodli podnikať a láka vás samostatne zárobková činnosť, stačí si vybrať výhodnejšie zakladanie s.r.o.
a nájsť miesto. Aj malá spoločnosť s obmedzenými zdrojmi môže veľmi
efektívne fungovať v úzkej medzere na trhu. Sústreďte preto svoje úsilie
na pomerne úzku ponuku na trhu. To znamená, že by ste sa mali riadiť
tým, čo robíte najlepšie a sa stať odborníkom v tejto oblasti.
Pochopte,
že je nemožné byť úžasní vo všetkom. Zameraním sa na úzku medzeru na
trhu sa môžete vyhnúť okamžitej kolízii s väčším konkurentom.
2. Buďte malý, ale myslite ako veľký
Najbežnejšou otázkou pre začínajúcich malých podnikateľov je: „Ako môžem konkurovať veľkým spoločnostiam?“ Ale aj malý podnik s lukratívnym sídlom firmy má v porovnaní s tým veľkým predsa svoje výhody:
- flexibilitu;
- pohotovosť;
- a osobnejší prístup ku klientovi.
Zaistite
preto, aby vaše podnikanie v týchto oblastiach využívalo maximum,
pretože práve tento prístup a možnosti predstavujú silu malých
spoločností.
3. Zvýraznite svoj produkt
Vysvetlite svojim
zákazníkom výhody a rozdiely vášho produktu a služby. Zdôraznite
jedinečné riešenia, ktoré im ponúkate. Vyhnite sa kopírovaniu, pretože
len veľmi zriedka imitátori na trhu uspejú. Preto si preštudujte, ale
nekopírujte svojich konkurentov. Váš produkt by mal mať ľahko
rozoznateľné obaly.
4. Dôležitá je dobrá povesť
Vaše
podnikanie sa opiera aj o povesť. Musíte si preto vybudovať dobrú povesť
svojho produktu a služieb zákazníkom. Pamätajte, že úspech zabezpečujú
dve zložky:
- kvalitné výrobky
- a vynikajúce služby.
Vždy
sa starajte o kvalitu. Ak ste daňovým poradcom, vždy sa pokúste pre
svojich klientov vytvoriť úplne presnú a dokonale vykonanú daňovú
správu.
Uistite sa, že vždy vyzeráte reprezentatívne, pracujete
profesionálne a preukazujete dostatočné znalosti o svojej firme. A
pokiaľ by to bolo málo, využite na svoju prezentáciu aj montáž kvalitných reklamných bannerov.
5. Nezabudnite ani na kvalitu
Usilujte
sa o kvalitu a presnosť od samého začiatku. Urobiť dobrý prvý dojem
máte často len raz. A to znamená: prehľadne usporiadaný tovar v obchode,
slušní zamestnanci, atraktívny hlas po telefóne atď. Ak je však vaša
firma samostatnou osobou, nezabudnite, že ste v centre svojho podnikania
a marketingového úsilia.
Každá osoba, s ktorou sa stretnete, je
vašim potenciálnym klientom a v prípade, že na nich urobíte dojem,
odrazí sa to na ziskoch.
|