Komunikácia so zákazníkom |
|
|
Napísal Administrator
|
Všeobecne, cieľom komunikácie je dosiahnuť porozumenie.
V prípade predaja to znamená: predávajúci porozumie požiadavkám kupujúceho a
kupujúci pochopí ponuku predávajúceho.
O zisťovaní potrieb a prezentácii ponuky budem písať v ďalších
článkoch. V tejto fáze je dôležité porozumieť tomu, že predávajúci je
zodpovedný za výsledok rozhovoru so zákazníkom. Často sa stáva, že zákazník
nekúpi práve kvôli nezvládnutej komunikácii zo strany predávajúceho. Dôležité
je zaujímať sa o potreby zákazníka a potlačiť snahu robiť sa dôležitým.
Zákazníka nezaujíma, koľko toho viete. Zaujíma ho, či ste ochotní poradiť a
vyriešiť jeho potrebu.
Komunikácia neznamená iba rozprávať. Oveľa dôležitejšia je
schopnosť (alebo skôr ochota) počúvať. Vy ste tam pre zákazníka a nie
naopak. Naučte sa preto viac počúvať, ako rozprávať.
Je dôležité, aby ste počas rozhovoru dodržiavali tieto zásady:
Obchodný rozhovor so zákazníkom je rozhovor ako každý iný.
Buďte prirodzený, dodržiavajte spomenuté zásady a choďte za svojim
cieľom-chcite dosiahnuť so zákazníkom porozumenie. Šance na predaj sa tým
výrazne zvýšia.
Martin Mišík
www.akopredavat.sk
|
Posledná úprava ( 07. January 2011 )
|