Pre internetové podnikanie je dôležité, aby o vás ľudia vedeli. Ak chcete okamžitý výsledok, zaplaťte si reklamu. Musíte si však uvedomiť, že po tom, čo ju prestanete platiť, už ju nikto neuvidí. No keď chcete zvýšiť návštevnosť vašej stránky, a tým aj predaj v dlhodobom horizonte, mali by ste skúsiť SEO, ktorého výsledky budú účinkovať aj po ukončení „kampane“. Čo to je a ako to pomôže vašej stránke?
Čo je SEO
Tieto tri magické písmenká znamenajú „search engine
optimalization“. Čo v preklade do ľudského jazyka je „webová
optimalizácia, ktorá pomôže vašej stránke umiestniť sa čo najvyššie, keď
niekto bude v Googli hľadať vami zvolené kľúčové slová“. Teda je to
súbor procesov, ktoré sa starajú, aby vaša stránka bola čo najvyššie,
keď niekto napíše do Googlu „bežecké topánky“, ktoré vy predávate.
Pretože ak nebudete na prvej strane výsledkov, ale niekde na siedmej,
potom je takmer isté, že na vašu stránku si neklikne.
Čo treba urobiť pred samotnou optimalizáciou
Predtým,
ako sa SEO špecialista pustí do optimalizácie, musí urobiť analýzu.
Platí jedna veľká múdrosť, ktorá hovorí o tom, že žiadne SEO je lepšie
ako zlé SEO. Aj preto by ste mali zabudnúť na podozrivo lacné ponuky z
rôznych inzertných portálov a využiť služby profíkov. Pripravte sa na
to, že cenník SEO agentúry sa pohybuje vyššie, ale za kvalitu sa oplatí
priplatiť. Analýza odhalí rôzne technické aj obsahové nedostatky –
duplicitný obsah, zlá štruktúra stránky či nesprávne zvolené nadpisy a
podtitulky a jej výsledkom sú odporúčania, ako tieto nedostatky
odstrániť.
Aká je najúčinnejšia zbraň
SEO optimalizácia má
dve účinné zbrane, na ktorých sa vám neoplatí šetriť, to môžete robiť
vďaka lacným renovovaným tonerom, ale na SEO rozhodne nie. Prvou z nich
je kvalitný obsah, ktorý používatelia googlia a má pre nich pridanú
hodnotu. Druhou z nich je získavanie kvalitných spätných odkazov. Na čo
slúžia? Čím viac kvalitných odkazov smeruje na vašu stránka z iného
webu, tým je v očiach Googlu relevantnejšia a čím viac je
relevantnejšia, tým sa umiestňuje na lepších výsledkoch. Ak sa chcete
dozvedieť viac, navštívte stránku Seocentrum.sk.
|